Schrijven voor het web

Informatie over teksten

Goede teksten zijn niet zomaar wat letters achter elkaar gezet. Goede teksten zijn teksten die meteen moeten aanspreken. En nu hoor ik u denken: ‘Schrijven van teksten is toch erg simpel en kan toch iedereen?’ De praktijk is anders.

Internet is bijna een eerste levensbehoefte geworden. De behoefte aan goede websites met leesbare teksten is erg groot. Goede webteksten dragen bij aan de effectiviteit van uw website.

Het schrijven van webteksten is een vak apart, net zoals een monteur of kapper.

 

Schrijven voor het web / Webschrijven

Schrijven voor het web is anders dan het schrijven op een papieren versie.

Het maakt niet uit hoe succesvol je offline schrijft. Als het gaat om het presenteren van informatie op een website, het schrijven van een e-zine (nieuwsbrief) of een blog, het vergt allemaal een andere aanpak.

Teksten schrijven voor het web is in die zin moeilijk dat je meteen de aandacht moet trekken om het gewenste resultaat te bereiken.

Je onderscheiden van de concurrent en je omzet verhogen.

Statistieken hebben uitgewezen dat gebruikers een website niet echt lezen. In plaats daarvan, scannen zij de teksten. Uit een studie van verschillende schrijfstijlen is naar voren gekomen dat van de gelezen tekst 58% kort en bondig is, 47% gelezen wordt als het scanbaar is en 27% als de teksten geschreven worden in objectieve stijl in plaats van promotionele stijl. De combinatie van deze drie schrijfstijlen resulteert in 124% hoger gemeten leesbaarheid.

Schrijven voor het web is aan regeltjes gebonden, Met Monique helpt u daarbij.

Webteksten

Goede webteksten schrijven heeft zichtbaar resultaat:

✓ Het verhogen van uw online verkoop
✓ Het verkrijgen van de hoogst mogelijk zoekmachineranking
✓ Websites worden 24 uren en 7 dagen in de week gelezen
✓ Laat uw website het werk doen, terwijl u geniet
✓ Breng de juiste boodschap over

U heeft de “missing link” voor een succesvolle website nu gevonden

Ik heb het over webcontent, het basiselement van een goede website die vaak over het hoofd wordt gezien. Ik geloof dat webcontent het nieuwe modewoord zal gaan worden over hoe succesvol je online kunt zijn. Net zoals “B2B”, “branding” “webschrijver” en “seo”. De inhoud van een website is van cruciaal belang.

 

Webteksten zijn niet zomaar wat letters achter elkaar. Het gaat om vinden en gevonden worden.

Reacties zijn gesloten.